جعبه رنگین کمان

کاردستی٬ بازی و آموزش برای کودکان٬ والدین و علاقه مندان

جعبه رنگین کمان

کاردستی٬ بازی و آموزش برای کودکان٬ والدین و علاقه مندان

لوازم مورد نیاز برای ساخت کاردستی

قدم اول برای ساخت کاردستی٬ داشتن ابزار و وسایل مناسب است. برای داشتن یک ست نسبتاْ حرفه ای ساخت کاردستی٬ شما به لوازم زیر نیاز دارید: 

۱- کاتر (cutter) کاتر مورد استفاده ی شما باید حداقل در دو مدل مختلف باشد. یکی کاتر های معمولی و بزرگ که برای برش خطوط مستقیم و بلند استفاده می شود٬ و دیگری کاترهایی که دارای قسمتی شبیه به سه نظام است و قابلیت نصب تیغ های جراحی و تیغ های ظریف را دارد. این کاترها تقریباْ مهم ترین ابزار شما برای برش قطعات٬ به خصوص پلان های مقوایی و کاغذی گسترده است. البته به شرطی که حرکات دستتان را برای انجام برش های ظریف و دقیق٬ تقویت کنید.   

کاتر

۲- قیچی. باز هم شامل حداقل دو نوع قیچی. یکی قیچی های معمولی کاغذبری (از قیچی های خیاطی استفاده نکنید). دیگری قیچی جراحی که می توانید از فروشگاه های لوازم پزشکی که مرکزیتشان خیابان ولیعصر٬ پایین تر از تقاطع جمهوری است٬ تهیه کنید.  

قیچی

۳- خط کش. بهتر است از خط کش های فلزی ۳۰ سانتیمتری استفاده کنید. اگر دوست دارید ابزارتان حرفه ای تر باشد٬ یک خط کش بلندتر ۵۰ تا ۱۰۰ سانتیمتری هم می توانید تهیه کنید که در بعضی موارد کاربرد فراوانی پیدا می کند.  

خط کش

۴- پرگار. از پرگارهای دارای قابلیت تنظیم دقیق با سوزن اضافه استفاده کنید. سوزن پرگار٬ از بهترین ابزارها برای خط انداختن روی نقشه های گسترده و مقوا است. همچنین این سوزن ها گاهی برای پرس کردن یا کارهای ظریف روی کاردستی ها استفاده می شود.  

پرگار

۵- شابلون های دایره و بیضی شکل. 

۶- گونیا در دو نوع ۴۵ و ۶۰ درجه. 

۷- مداد اتود. ترجیحاْ ۵/۰ . 

۸- چوب بستنی از نوع استوانه ای شکل که بیشتر در بستنی های دایتی استفاده می شود.  

۹- قلم موی آبرنگ در اندازه های صفر٬ دو صفر و یک یا دو.  

قلم مو

۱۰- چسب مایع. بهتر است از چسب های موسوم به چسب فوم اوهو استفاده کنید. قابلیت چسبندگی مناسب و کثیف نکردن کار از محاسن این چسب ها است.   

چسب مایع

۱۱- چسب ماتیکی. این چسب ها برای بعضی قسمت ها کارآیی بیشتری دارد. دیرتر خشک شدن و قابلیت پخش کردن سریع در سطوح وسیع٬ از محاسن این چسب ها به شمار می رود.  

چسب ماتیکی

۱۲- چسب دو طرفه. گاهی اوقات هم به این چسب ها احتیاج پیدا می کنید. می توانید از چسب هایی با عرض  های کم و باریک استفاده کنید. البته چسب های با ضخامت کم را استفاده کنید. 

۱۳- چسب های اسکاچ (کاغذی) و شفاف (شیشه ای). 

۱۴- چسب حرارتی. این نوع چسب ها کاربرد گسترده ای در کاردستی های معمول از مواد مختلف دارند و از فروشگاه های ابزار و یراق قابل تهیه هستند.  

چسب حرارتی

 

سایر موارد با توجه به نوع کاری که می خواهید انجام دهید مربوط می شود و موارد مختلفی مثل  انواع مقوا٬ رنگ (ترجیحاْ آکریلیک و آبرنگ)٬ انواع فوم٬ پارچه٬ چوب٬ پلاستیک و مواد دور ریختنی٬ چسب چوب و ... را شامل میشود. 

البته به یاد داشته باشید که شما با وسایلی بسیار ساده تر هم می توانید به خلاقیت و آفرینش بپردازید و خرید همه ی موارد نام برده ی فوق ضرورت شدیدی ندارد٬ اما داشتن این وسایل و ابزار٬ کار شما را ساده تر و محصولتان را خوش ساخت تر خواهد کرد. 

فعلاْ خدا نگهدار تا پست بعدی!

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد